Het leveren van internet lijn is een proces dat niet gestandaardiseerd kan worden vanwege het grote aantal variabelen in het proces. Elke levering die IPknowledge uitvoert is anders en uniek, met zijn eigen uitdagingen.

Welke uitdagingen kan ik verwachten bij het leveren van een internet lijn?

 

leveren van een internet lijn

Het delivery team van IPknowledge heeft door jarenlange ervaring goed inzicht welke uitdagingen het meest voor doen en hoe hiermee om te gaan om te zorgen dat uw sites de internettoegang krijgen die nodig is.

Fysieke verbinding

Als IPknowledge een offerte opvraagt voor een internetlijn, gebruiken we drie statussen voor siteverbindingen: On Net, Near Net en Off Net. On Net is de gemakkelijkste levering omdat er dan al een verbinding is, in dat geval is de grootste uitdaging de interne bedrading naar de gewenste locatie van de router.

Een Near Net-lijn bevindt zich dicht bij het netwerk van de provider, maar is nog niet aangesloten. Dit betekent dat het netwerk mogelijk wel beschikbaar is in de straat naast het kantoor, maar het kantoor nog geen aansluiting heeft. In dit geval zal er wat werk moeten worden verricht: dit zal gepland moeten worden, vaak met meerdere aannemers, waardoor de levertijd met enkele weken toeneemt.

Wanneer een locatie Off Net is, is het netwerk van de provider niet eens in de buurt van de locatie. Dit betekent dat er flink wat werk aan de winkel is om het netwerk op de gewenste plek te krijgen, wat vaak gepaard gaat met onderzoek, stadsvergunningen en graafwerkzaamheden.

IPknowledge zal over het algemeen geen lijn aanbieden die off-net is voor de provider, omdat deze werkzaamheden de levering van een internet lijn dramatisch kunnen vertragen. Natuurlijk zijn geen twee aanbieders hetzelfde. Zo heeft Vodafone een wereldwijd netwerk, maar sommige locaties die KPN bedient, kan Vodafone niet bedienen. Daarom kan een locatie On Net zijn voor de ene provider, Near Net voor een andere en Off Net voor een derde. Bij IPknowledge werken we nauw met u samen om de beste provider voor uw locatie te vinden en de meest efficiënte en kosteneffectieve oplossing aan te bieden.

Kwaliteit van het leveren van internet lijn

Bepaalde technologieën voor internettoegang bieden mogelijk niet de kwaliteit die nodig is om voldoende bandbreedte te kunnen bieden. Bijvoorbeeld DSL wordt in veel landen uitgefaseerd vanwege de afstandsafhankelijkheid, wat resulteert in langzamer internet van mindere kwaliteit. DSL-lijnen kunnen wel snel worden geïmplementeerd. Omdat ze ook goedkoop zijn worden meestal verkocht als secundaire of tertiaire back-uplijn.

4G LTE is een andere technologie die kampt met bandbreedte- en kwaliteitsproblemen, maar voordelig is omdat er geen fysiek netwerk voor nodig is en het snel en passief kan worden geïnstalleerd als back-up.

Microwave technologie vereist een duidelijke sight-of-line naar de dichtstbijzijnde netwerktoren, waardoor installatie in gebieden met bomen of gebouwen moeilijk is. ISP’s bezoeken meestal van tevoren de locatie om een haalbare verbinding te garanderen of alternatieve oplossingen voor te stellen.

De menselijke factor

IPknowledge begrijpt de uitdagingen van het leveren van internettoegang waarbij menselijke interactie betrokken is, zoals plannings- en installatieproblemen. Om communicatieproblemen te voorkomen, werkt IPknowledge nauw samen met de klant en de lokale contacten op de site. De afdeling Service Delivery geeft de klant regelmatig updates en houdt de lokale contacten op de hoogte van de werkzaamheden die nodig zijn voor de levering. IPknowledge fungeert als contactpersoon tussen uw lokale contactpersoon en de ISP en plant de nodige bezoeken met de lokale contacten, waardoor transparantie en duidelijke communicatie gedurende het hele proces wordt gegarandeerd.

Redundantie

IPknowledge biedt redundante internet-toegangslijnen om de uptime van uw site nog beter te kunnen garanderen. We bieden twee internetlijnen, geleverd door verschillende ISP’s, op verschillende netwerken om ervoor te zorgen dat uw site niet volledig uitvalt wanneer één ISP of netwerk problemen ondervindt.

Een SLA op bedrijfsniveau biedt tegenwoordig 99,9% uptime. De kans dat twee ISP’s of onderliggende netwerken tegelijkertijd een beroep doen op die 0,1% downtime is natuurlijk ontzettend klein!
Om te kunnen bepalen wat het beste redundante aanbod is, hebben we informatie nodig over uw huidige ISP en netwerkproviders. Het niet
kunnen verstrekken van deze informatie kan resulteren in een vertraagde en duurdere levering.

Om dit te voorkomen, helpt IPknowledge u te helpen bij het uitzoeken wat uw huidige provider en netwerk zijn. Neem gerust contact met ons op.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *