Op 9 december jl. vierden we, samen met een aantal klanten, het vijfjarig lustrum van IPknowledge op het prachtige schip “De Vriendschap”. We voeren het IJsselmeer op nadat we eerst allemaal onze mobiel pakten voor de corona check. Onze droom die in 2017 begon is uitgekomen; we wilden een vernieuwend internationaal opererend telecombedrijf zijn.
Trots op onze droom
die in 2017 begon…
Dat is gelukt, door de inzet van energieke collega’s, het aannemen van jong talent maar vooral door klanten die in ons geloofden en hun vertrouwen gaven. Daar zijn we heel dankbaar voor.
Van MPLS naar SASE SD-WAN
We maakten zelf ook een transformatie door, net zoals onze klanten. Voordat we IPknowledge het levenslicht lieten zien, waren we vooral gericht op het ‘oppeppen’ van internationale MPLS netwerken. Hierdoor leerden we alles over uitdagingen rondom trage verbindingen en hoe applicaties desondanks goed kunnen presteren, wereldwijd. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een volwaardige ‘as a Service’ organisatie gespecialiseerd in het leveren en beveiligen van internet-based netwerken. Dat betekent kort gezegd dat we de kracht benutten van cloud, zodat uw bedrijfsapplicaties veilig beschikbaar zijn, overal ter wereld. Onze opgebouwde internationale ervaring zetten we dagelijks in om continuïteit te bieden aan onze klanten; we zorgen voor een stabiele, veilige en snelle netwerkomgeving die we desgewenst ook 24/7 en 365 dagen per jaar in de gaten houden.
Hulp bieden bij het snel analyseren van problemen
Als er zich ergens in uw netwerk een probleem voordoet, bij welke leverancier moet u dan te rade gaan? Ligt het aan de laptop, de Wifi (LAN), de internetverbinding (WAN), of zou het toch een applicatie probleem zijn?
“Here to help,
be proactive en keep promises”
Wij hebben de juiste tooling in huis om snel te analyseren wat de oorzaak is en wie daarvoor verantwoordelijk is, in welke laag dan ook. Daarom is onze slogan: “Here to help, be proactive en keep promises”. Dat kan vrij vertaald worden in het volgende: We gaan net zolang door totdat er een oplossing gevonden is en houden ons aan gemaakte afspraken. De geboden oplossing hoeft overigens niet te gaan over het verhelpen van uitval, maar ook het voorkomen ervan (hogere beschikbaarheid). Bij voorkeur snijdt ons ‘mes’ aan twee kanten: Bijvoorbeeld doordat wij meerdere internetlijnen gelijktijdig naast elkaar inzetten, wordt zowel de prestaties (throughput) als ook de beschikbaarheid (uptime) van uw vestigingen verhoogd!
Mooie resultaten
Het aantal incidenten is bijzonder laag. Onze SASE SD-WAN oplossing wordt namelijk volledig redundant uitgevoerd, waardoor er bij uitval van een lijn altijd een alternatief is (active back-up), zonder dat de gebruiker dit merkt. Dat resulteert in een hoog tevredenheidscijfer van onze klanten. Daarnaast hebben we, door veel te leren en hard te werken, de hoogste partnerstatus bij Cato Networks gehaald. Dat betekent onder andere dat we samen bezig zijn om proactief incidenten te voorkomen. Feitelijk herkennen we problemen en lossen we ze op, nog voordat ze plaatsvinden. Tot slot zijn nagenoeg alle medewerkers volledig door Cato Networks gecertificeerd. Op naar de volgende vijf jaren!
Wil je ons verhaal ook horen?
We vertellen het samen in onderstaande video.
Bert-Jan (CTO) & Steven de Graaf (CEO) – IPknowledge